søndag 19. april 2015

Tutorial på jukseøm ( DT-Papirdesign )

I dag skal jeg vise en tutorial jeg har laget for Papirdesign på hvordan jeg lager juksesøm . Når du bruker rissehjul går det kjapt å lage "søm" og du slipper alt styr med symaskin. Jeg synes denne måten å lage søm på gir en fin effekt.


Det du trenger av utstyr er rissehjul og en klut, og de ferdig utskjærte panelene du vil ha m på.


Start med å legge kluten dobbelt, det er viktig at underlaget er tykt for å oppnå et ordentlig mønster.Hvis underlagt er for "hardt" vil det ikke bli noe særlig mønster.


Jeg legger sømmen litt utifra kanten.


Hvor dypt mønster du vil ha avhenger hvor mye du presser rissehjulet. Blir det dårlig mønster kjører du hjulet opp igjen i samme mønsteret.

Slik blir resultatet

Jeg synes det gir en fin effekt på kort, og som jeg sa innledningvis så slipper du alt styret med symaskin.Lettvindt og greit!



Matrialliste
Mønsterark: PD15043 - Snill og grei
Stempel: PD14960 - Til henne,  PD13768 - Dagen i dag er en gave
Chipboard: PD 636- Hjerter- lilla
Blomster: Roser- lilla
Blonder og bånd
Kakeserviett

Håper dette ga deg litt inspirasjon !

Ha en fin søndag alle sammen !


3 kommentarer:

Karen Elise sa...

Nydelig kort! Den metoden for juksesøm bruker jeg også, men glemmer helt ut å bruke det. Takk for påminnelsen.
:) Karen Elise

Pinklady 68 sa...

Et nydelig kort!! Smart og veldig fint med juksesøm:-) Har akkurat kjøpt meg ny symaskin...skal også ha rissehjul:-) TAkk for tips!
Ha en fin sommerkveld!

KLem Laila.

Blog27999 sa...

Did you know there's a 12 word sentence you can speak to your crush... that will induce deep emotions of love and instinctual appeal to you deep inside his chest?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, admire and protect you with his entire heart...

=====> 12 Words Will Trigger A Man's Love Impulse

This impulse is so built-in to a man's genetics that it will drive him to try harder than ever before to make your relationship the best part of both of your lives.

In fact, fueling this all-powerful impulse is so binding to achieving the best possible relationship with your man that the second you send your man one of the "Secret Signals"...

...You'll immediately find him expose his heart and soul for you in a way he never expressed before and he'll distinguish you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly interested him.